
Rząd zbada wojnę cenową marketów

Ministerstwo rolnictwa ponownie planuje próbę zmiany układu sił w łańcuchu dostaw, z korzyścią dla producentów żywności kosztem sieci handlowych – poinformował „Dziennik Gazeta Prawna” w środowym wydaniu.
Wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak wyjaśnił w rozmowie z „DGP”, że resort analizuje łańcuch dystrybucji produktów spożywczych, w którym – według ministerstwa – producenci żywności są w niekorzystnej sytuacji.
„Planuję powołanie grupy międzyresortowej, z udziałem przedstawicieli ministerstw finansów, rozwoju i technologii oraz rolnictwa, aby dokładnie zbadać problem. Mamy sygnały od dostawców, że niektóre sieci handlowe, liderzy rynku, wykorzystują swoją przewagę” – powiedział Kołodziejczak, cytowany przez „DGP”.
Jako przykład wiceminister wskazuje na znaną „wojnę cenową” między sieciami Lidl i Biedronka. „Ich rywalizacja obejmuje nie tylko podstawowe produkty spożywcze, ale także artykuły promocyjne, sezonowe i markowe. Dzięki swojej skali działalności i dominującej pozycji na rynku, obie sieci mogą sobie pozwolić na częste kampanie promocyjne i znaczące obniżki cen, co zwiększa presję cenową na rynku” – informuje dziennik.
„Cena tej wojny spada na dostawców. Wielu z nich otrzymuje ultimatum, że nie mogą dostarczać swoich produktów konkurencji, w przeciwnym razie współpraca zostanie zerwana. Dostawcy znajdują się w trudnej sytuacji, co nie sprzyja uczciwej konkurencji rynkowej” – podkreśla wiceminister.
(PAP)
Opublikuj komentarz